środa, 12 lutego 2014

Od sąsiada zza miedzy

Jak dało się zauważyć, uwielbiam drewniane zabawki. Przypominają mi moje czasy dzieciństwa. Pamiętam klocki, kwadratowe, z literkami i cyferkami, kolorowe na brzegach i kolorowe te literki i cyferki, pomalowane farbą, która z czasem odpryskiwała, pozostała część klocka w kolorze naturalnego drewna. Pewnie każdy z Was miał te klocki i każdemu się one teraz przypomną...

Zbliżają się pierwsze urodziny Niny brata ciotecznego. Obmyślałam prezent i obmyślałam, i nie mogłam wymyślić. Do czasu kiedy w poszukiwaniu idealnego prezentu trafiłam na Wooden Story. I od pierwszego kliknięcia zapałałam ogromną miłością. Tak, klocki drewniane będą idealne! 

Pierwsze co mnie urzekło, to to, że z naszych polskich gór, z naszego polskiego drewna, zrobione polskimi dłońmi.. Że od sąsiada zza miedzy. Nie do wiary, że u nas powstają takie cuda!

Zamówiłam.. Z niecierpliwością czekałam, rączki zacierałam.. Przyszła paczka dwa dni po zamówieniu.. A jak ona zapakowana, jaka taśma, o nie, na pewno jej nie rozetnę, inaczej się do niej dobiorę.. Kto by pomyślał, nawet o taki szczegół zadbali... 

I ten zapach, zapach drewna, unoszący się jeszcze z zamkniętego pudła... Więc szybko szybko, otwieram, i drżącymi ze szczęścia rękami wyciągam, z namaszczeniem, worek.. Idealny, z naturalnej tkaniny, nie barwiony.. A ten nadruk, a wykonanie! Mowę mi odebrało, a nie każdemu się to udaje. Dla kogoś, kto szyje i jako takie pojęcie ma o rękodziele, zazdroszczę wykonania.. Ha! worek można w mgnieniu oka przekształcić w plecak na skarby..

Wysypuję więc te klocki.. Jak one pachną! Lasem, woskiem pszczelim.. O jak ja żałuję, że nie da się dołączyć tutaj tego zapachu.. 

Moje słownictwo jednak zbyt skromne, by opisać ich piękno i urok. I mój zachwyt..

A oto co sami piszą o swoich zabawkach (chylę czoła za dobór słów, za opis, który uruchamia wyobraźnię):

Inspirowane naturą, tworzone przez nas… Tworzymy w otoczeniu przyrody, w naszych pięknych Beskidach.
Nasze zabawki przyszły z lasu… dlatego dzieci bawiąc się nimi, w naturalny sposób staja się częścią tego świata. Recycling, ochrona środowiska, piękno drewna i barw. Te pojęcia będą towarzyszyły im przez całe życie. Nasze zabawki rozwijają zmysły, są delikatne w dotyku, przyciągają wzrok naturalnymi barwami, pachną lasem. Z klocków można wyczarować najwspanialsze budowle. Spacer z drewnianym wózkiem może zamienić się w najpiękniejszą historię wymyśloną przez Twoje dziecko. Zabawa klockami „Peace & Love“® to zainspirowanie dziecka takimi ideami i wartościami jak miłość, przyjaźń, świadome życie, radość...Wolność tworzenia pobudza kreatywność, rozbudza wyobraźnię.
Radość i szczęście dzieci to takie proste, to takie ważne.
Aby ta radość i szczęście były pełne, do wyrobu naszych zabawek używamy drewna od certyfikowanych dostawców FSC. Dbamy o to, aby nasze zabawki były wykonywane z najlepszego, wyselekcjonowanego drewna i nie były „zatruwane“ toksycznymi farbami czy lakierami. Do nadania im koloru używamy naturalnych barwników z eko certyfikatem. Daje nam to pewność, że Twoje dziecko dotyka zabawek wolnych od wszelkich szkodliwych substancji. Aby zachować naturalną fakturę drewna, używamy wosku pszczelego i olejów roślinnych, które nadają drewnu idealną gładź i są przyjemne w dotyku. Nasze opakowania: płócienne worki i kartonowe pudelka projektujemy tak, aby mogły być ponownie użyte lub łatwo recyclingowane.
Jest jeszcze coś, co wyróżnia nasze zabawki - mogą one być przekazywane z pokolenia na pokolenie. Mamy więc nadzieję, że Wasze wnuki odnajdą swoją historię „Wooden Story“ w zabawkach, które kupiliście Waszym dzieciom.
Jeśli tak, to skorzysta na tym Las, Woda, Powietrze i cała nasza Planeta.













2 komentarze:

będę wdzięczna za każdy pozostawiony komentarz :)

Bajka Pana Kleksa